tante - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu tante - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu

tante

Blijf op de hoogte en volg Tine

01 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Donderdag 30 oktober, vroeg opgestaan en naar het kindertehuis gegaan waar tante Tine enthousiast ontvangen werd.
Hoe word je snel 14 keer tante, op deze manier dus.
Nadat de kinderen naar school zijn gegaan de kleinste de fles gegeven en een informatief gesprek gehad met Ingrid de eigenaresse van het kindertehuis.
s'Middags met de kinderen huiswerk gemaakt en na de belofte dat ze na het huiswerk loomarmbandjes mochten maken was de huiswerkklus snel geklaard.
Allemaal hebben ze met veel plezier kleurrijke armbandjes en ringen gemaakt.
Tot slot heb ik ze de door Els, mijn beeldhouw juf, gemaakte mobiles met dieren van loom gemaakt gegeven wat ze geweldig vonden en opgehangen
Bedankt Els namens de kinderen. Het was een gezellige middag geweest.
s'Avonds had de chinees voor mij gekookt!


vrijdag 31 oktober, om 9 uur heeft Chantoesia mij opgehaald. Ze werkt voor het kindertehuis en moest voor haar studie een activiteit organiseren met de kinderen.
Ze had mij gevraagd of ik haar wilde helpen en dat hoef je niet twee keer te vragen.
Na een korte rondrit door Paramaribo met de nodige informatie zijn we knutselspullen wezen halen en hebben we inkopen gedaan bij de AH van Paramaribo. De Roti drive in had voor ons gekookt, daar konden we geen nee tegen zeggen natuurlijk.
s'Middags met de kinderen Aboriginal dot painting gedaan met als thema vissen en ze mochten ook vissen scheuren uit de ansichtkaarten, meegenomen uit Nederland van Hannie.
Veel kaarten vonden ze zo mooi dat die naar hun kamers verhuisd zijn.
Nadat ze klaar waren kregen ze drinken en wat lekkers en zo was er weer een leuke dag voorbij.
Wil nog even Hanny, mijn schone zus, feliciteren met haar verjaardag en
voor zondag een gezellige dag wensen.
Dat was het weer voor nu, welterusten






  • 01 November 2014 - 01:09

    Rita:

    Slaap lekker Tine!

  • 01 November 2014 - 08:27

    Ineke Van Den Bergh:

    Hoi tante tine, volgens mij geniet jij met volle teugen! Wat heerlijk voor die kinderen, zo'n knutseltante! Wat een feestje. Lijkt me onvergetelijk, nog heel veel plezier! Groetjes van ons.

  • 01 November 2014 - 12:12

    Janke:

    Hoi Tinus, het klinkt allemaal geweldig,geniet er van!!knuffel janke

  • 01 November 2014 - 22:43

    Francis:

    Ik heb je reisverslag gelezen, klinkt allemaal gezellig en leuk ik blijf je volgen als je kunt stuur een paar foto's
    nou tante Tine veel plezier

  • 02 November 2014 - 11:29

    Angélique:

    Hallo lieve Tine.
    Wat n feestje daar, wat zullen die lieve kindjes blij met jou zijn, wat kun jij ze daar gelukkig maken. Wat n paar simpele cadeautjes al niet kunnen doen.
    Super je zo bezig te horen echt te gek, ga zo door en laat ons hier fijn meegenieten van jouw byzondere avontuur.
    Nog heel veel succes en veel liefs van ons. Xxx

  • 02 November 2014 - 11:59

    Sandra:

    Hoi Tine,

    Knap hoor zo kort daar en je eigen al thuis voelen.
    Fijn om te lezen dat je jouw kennis al hebt kunnen gebruiken
    en toe hebt kunnen passen Geweldig hoor!!!!!!!!!

    Nog veel (knutsel) plezier.

    Grts. van Sandra.


  • 02 November 2014 - 12:00

    Hetty Van Gastel:

    Hi Tine
    Met Hetty wat leuk om jouw verslag te lezen

  • 02 November 2014 - 12:13

    Hetty Van Gastel:

    Ha die Tine
    Het is zondagmorgen 2nov en heb zojuist je bloc aangemaakt.
    Wat leuk om te lezen dat die kindertjes zo Tevreden zijn met je knutselspulletjes die je mee genomen had
    Ik kan mijn eigen daar helemaal in vinden als ik jouw bloc lees zie ik het helemaal voor me nou Tine met het schilderen is ook alles goed heb bijna mijn schilderij af die met die blote vrouw ,ben nu bezig met 3dames en heb er papier op geplakt ik denk dat deze ook leuk wordt ver schilder ik elke vrijdagmiddag bij de kiosk boven daar hebben ze een ruimte waar wij gebruik van mogen maken ,dus daar leer ik ook mijn schilderkunst verder onder de knie te krijgen nu. Tine genoeg geklets en jij bent weer op de hoogte van mij dikke knuffel aan de kids en aan je zelf Gr hetty

  • 03 November 2014 - 22:07

    Irene:

    Hoi Tine,

    Ik hoor het al! Het lekkere Surinaamse eten gaat er in als koek! Chinees, roti, etc. Goed zo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tine

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 20036

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 22 November 2015

Suriname deel twee

28 Oktober 2014 - 26 November 2014

Suriname

Landen bezocht: