excursie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu excursie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu

excursie

Blijf op de hoogte en volg Tine

04 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Maandag 3 november, vandaag tijd voor een excursie in dit mooie land.
Met de boot overgestoken naar ford Nieuw Amsterdam voor een rondleiding. De geschiedenis van de slaventijd is er een om even stil van de worden. Je wordt niet blij van al die getallen en omstandigheden waarin deze mensen vervoerd werden, behandeld werden en moesten werken.
Na deze rondleiding zijn we naar Frederiksdorp gevaren, een voormalige plantage. Na een wandeling lekker gegeten en verder gevaren naar de plantage rust en werk waar nog mensen wonen die hoofdzakelijk van de garnalenvangst leven.
Na dit bezoek zijn we dolfijnen gaan spotten op de Commewijne rivier die hier in grote getale leven en die zich gelukkig ook lieten zien.
Om 4 uur terug en via de palmentuin teruggelopen naar de bus met een schaafijs, heerlijk moeders, en terug naar huis.
Het was een gezellige informatieve dag geweest.

dinsdag 4 november, Op tijd naar het centrum om andere excursies te boeken, ik heb de smaak te pakken, daarna naar de grote markt geweest. Je maakt snel contact met de mensen wat heel gezellig is.
Leuke dingen ge-shoped en met de bus naar huis waar ik op de verkeerde tijd op de verkeerde plek ging zitten! Het jongetje naast me werd ziek en net toen hij moest overgeven keek hij me recht in de ogen! Dat was minder. Mijn pompelmoes stuiterde door de bus naar buiten en ik zwom op mijn plastic stoeltje.
s'Middags op weg naar het kindertehuis potgrond gehaald en een plantenspuit voor mijn creatieve uurtje. De kinderen waren blij mij te zien. Heel grappig hoe ik word begroet en geknuffeld, alsof ik een jaar weg ben geweest. Touwtje gesprongen met ze
soep gegeten en huiswerk gemaakt. Na het huiswerk plastic bakjes beplakt met plaatjes van bloemen en gevuld met potgrond. Bloemenzaadjes gezaaid en een vlaggetje erin met hun naam erop.
Nu maar hopen dat er ook nog iets boven de grond komt voor ik vertrek, want vandaag zit mijn eerste week er al weer op.
Snel gegaan en ik vind het ook heel leuk om al jullie reacties te lezen.
Welterusten allemaal.



  • 04 November 2014 - 23:33

    Jack:

    Hoi Tine,
    Wat ontzettend leuk om jou verhaal weer te lezen. En ach, een smetje in de bus. Maar alles wat je daar ziet is fantastisch. Als je terug bent gaan we allemaal naar jou verhalen luisteren, we moeten daar gewoon een aparte afspraak voor maken. Ga ik morgenmiddag gewoon alvast voorstellen.
    Geniet ervan samen met je kinderen daar en ik kijk alvast uit naar je volgende verhaal.
    X

  • 04 November 2014 - 23:41

    Janke:

    Alweer een week voorbij,wat gaat het snel,en wat kun je gezellig je belevenissen vertellen,fijn te horen dat de kinderen zo blij met je zijn,blijf genieten Tine.!!!!!

  • 05 November 2014 - 00:06

    Jolanda Willemsen:

    Wat leuk Tine om jou verhalen te lezen. En inderdaad al weer een week voorbij. Time flys!
    Geniet ervan, ik volg je. X

  • 05 November 2014 - 07:33

    Kaat:

    super om je te blijven volgen, tante Tine.....

  • 05 November 2014 - 09:38

    Sandra:

    Tine ik lees jouw verhalen met veel plezier. Geweldige tijd heb jij daar maar ook dat je daar zoveel voldoening uithaalt. De eerste week zit er inderdaad alweer op. Geniet er maar lekker van. Hoe is de temperatuur daar.......hier nog steeds goed voor de tijd van het jaar. Heel veel lieve groetjes.

  • 05 November 2014 - 15:25

    Hans:

    Leuk verslag Tine, ook leuk foto's. grappig ook die gele herkenbare Jumbo tassen op de foto :-)

    Ik blijf je volgen ;-)

    Hans

  • 05 November 2014 - 19:05

    Ludo:

    Hee Tine, leuk je reisverslag(en) te lezen... Geniet er nog even van daar !

  • 06 November 2014 - 15:11

    Lisanne:

    Hey Tinus zo fijn jouw verhalen brengen weer beetje kleur in mijn oh zo donkere dagen op dit moment. Heeeel veel herkenning natuurlijk. Fijn land, fijne mensen toch? Mijn roots en mijn brada's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tine

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 20038

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 22 November 2015

Suriname deel twee

28 Oktober 2014 - 26 November 2014

Suriname

Landen bezocht: