Fotolijstjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu Fotolijstjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu

Fotolijstjes

Blijf op de hoogte en volg Tine

10 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Zondag 9 november, ”jafoundation”
Tegen 10 uur op weg gegaan naar de bus om bij hotel Torarica te gaan zwemmen, ik had daar afgesproken met Joys en Marja van “jafoundation”, twee bevlogen mensen die veel goed werk verrichten hier. Wie meer informatie wil, hun website is: www.jafoundation.nl
Onderweg naar de bus kwam ik langs een kerk waar net een dienst begon, ik werd meteen uitgenodigd om binnen te komen dus dat heb ik maar even gedaan om naar de muziek te luisteren.
Er werd gezongen en geklapt en ik kreeg een muziekboek van mijn buurvrouw, ik vond het leuk erbij te mogen zijn, zingen en klappen en tussendoor een kort woord van de dominee. Het voelde goed en ben een uur gebleven, na het eerste uur wenste iedereen elkaar een "God bless you" en er kwamen mensen spontaan mijn naam vragen en knoopten een gesprek aan. Erg gezellig allemaal. Het tweede uur werd er uit de bijbel gelezen en aangezien alles in het Engels was vond ik het tijd om naar het zwembad te gaan.
Een heerlijke middag gehad en naar de verhalen van Joyce en Marja geluisterd die veel te vertellen hadden over hun foundation.
Bij Cafe Zuid een afzakkertje gedronken en met de bus naar huis gegaan.
’s Avonds op skype met het thuisfront waar ik mijn verhaal over deze dag kwijt kon.


maandag 10 november, Fotolijstjes
Vanmorgen naar het centrum gegaan en zwembandjes en ander waterspeelgoed gekocht voor de kinderen want donderdag gaan we met z'n allen zwemmen.
Ook voor alle kinderen fotolijstjes gekocht die we vanmiddag samen gaan schilderen, gezellig inpakpapier en kadolint gekocht om het in te pakken. Alle donaties die ik gekregen heb komen dus heel erg goed van pas.
Eind van de week laat ik van elk kind 2 foto’s afdrukken om in de lijstjes te doen om zo een leuk kadootje te hebben voor op hun kamer in het nieuwe huis.
Om 11 uur met Joyce en Marja afgesproken voor een bezoek aan een tehuis met hiv besmette kinderen. We kregen een rondleiding, alleen de kinderen die niet naar school gaan waren thuis.
Heftig hoor al die baby’s en peuters bij elkaar. Gelukkig worden ze liefdevol verzorgd door de mensen in het tehuis, ze zijn er stapelgek mee.
’s Middags naar mijn "eigen" kindjes, huiswerk gemaakt en de lijstjes beschilderd, weer een enerverende dag voorbij.
Ik wil graag Johan feliciteren met zijn verjaardag vandaag, ik drink er vanavond eentje op je gezondheid.
Dit was het weer voor vandaag, welterusten.


  • 11 November 2014 - 01:15

    Jack:

    Het lijkt mij idd heel mooi om daar een mis mee te maken zoals jij dat nu hebt gedaan. Zo je dat het heel interessant is om je af en toe in andere culturen te verdiepen. Nog veel plezier en geniet van de kinderen.

  • 11 November 2014 - 07:56

    Mieke:

    Hallo Tine, wat geweldig werk verricht je en wat zijn je reisverhalen leuk om te lezen. Ik heb bewondering voor deze manier van werken voor een hypotheek samenleving. Geniet van deze bijzondere periode, liefs Mieke

  • 11 November 2014 - 09:19

    Janke:

    Hoi Tinus,zo kom je nog eens ergens, spontaan een kerkdienst meemaken is ook niet verkeerd zingen doe je ook graag, je bent niet voor niets op het gospelkoor geweest.we wensen je nog veel genieten toe,nog 2weken ze zijn zomaar voorbij, liefs janke

  • 11 November 2014 - 09:27

    Hetty:

    Hoi Tine
    Wat een liefde vol verhaal zo leuk wat je allemaal doet ,zo ook weer die fotolijstjes met de kinderen beschilderen geweldig
    Maar ook leuk dat je twee andere vrouwtjes ontmoet hebt,dan kunnen jullie je verhalen aan elkaar uitwissen
    Leuk wat die twee vrouwtjes ook doen in zo,n huis waar die arme stakkertjes wonen goed dat daar ook mensen naar toe gaan om die kinderen een beetje op te vrolijke.
    Nou Tine ik ben weer gezellig op de hoogte van jouw verslag nog veel plezier daar ook met die twee vrouwtjes die ook zo,n geweldig werk doen ik bewonder jullie allemaal daar Gr dikke knuffel

  • 11 November 2014 - 09:58

    Sandra:

    Goedemorgen Tine,
    Heb weer met veel plezier en bewondering jouw verhaal gelezen.
    Zo zie en maak je nog iets mee daar in Suriname.
    Hoeveel graden is het daar nu eigenlijk.
    Tine wat een ervaring doe je daar op en leuk om steeds weer nieuwe
    Mensen te ontmoeten met ieder een eigen missie.
    Wat zullen de kindjes jouw missen.
    Nog heel veel plezier geniet er maar van.

    Heel veel Grts. Sandra

  • 11 November 2014 - 12:44

    Monique:

    Hoi schone zus,

    Wat een genot om te lezen dat je het ontzettend goed naar je zin hebt. Leuk dat de kinderen ook allemaal enthousiast meedoen met jouw ideeen. Zo'n kerkbijeenkomst is inderdaad heel bijzonder om mee te mogen maken. We hebben de afgelopen dagen al verschillende prive berichten via telegram gestuurd, komen deze wel aan bij je? Heel veel plezier nog in Suriname en tot snel. Groetjes Monique

  • 12 November 2014 - 19:32

    Edith:

    Hoi Tine,

    Wat een leuke verhalen. Vond het erg leuk om je verhalen te mogen lezen. En zal dat ook blijven doen. Wat zullen de kinderen daar een leuke tijd met je beleven en jij ook met hun. Geniet ervan, Tine! Petje af, want ik vind het erg knap van je!

    Lieve groetjes, Edith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tine

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 20030

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 22 November 2015

Suriname deel twee

28 Oktober 2014 - 26 November 2014

Suriname

Landen bezocht: