Paramaribo, onze eerste dag! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu Paramaribo, onze eerste dag! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu

Paramaribo, onze eerste dag!

Blijf op de hoogte en volg Tine

26 Oktober 2015 | Suriname, Paramaribo

Na een rustige vlucht met als verrassing in: "de ware tijd" een krant in Suriname met een groot artikel over de Jafoundation. Goed aangekomen in ons huisje in Paramaribo, maar het is voor Surinaamse begrippen erg warm dus voor ons extra wennen aan de temperatuur.
Koffer uitgepakt en geproost op het nieuwe avontuur.
Vanmorgen om 6 uur Surinaamse tijd wakker, er is een tijdsverschil van 4 uur en netjes mijn uren geslapen vond ik.
Ontbeten en boodschappen gaan doen bij de supermarkt aan de overkant, natuurlijk internet geregeld en contact gehad met het thuisfront.
Thea gefeliciteerd met je verjaardag vandaag.
Einde van de ochtend naar het centrum gegaan, zo leuk dat je de weg in de stad weet, ik heb vorig jaar goed opgelet :).

Geïnformeerd naar de busdienst voor Albina waar we morgen naar toe gaan en daarna met de boot naar Bigiston.
Bij de kerk van Peerke Donders geweest maar we waren "te bloot”, we gaan nog een keer voor een tweede ronde.
Aan de waterkant Pom gegeten wat weer te lekker was.
Vanavond ontmoeten we 3 vrijwilligers die hier wonen en actief zijn voor de Jafoundation maar niet te laat naar bed, om half negen moeten we een busticket kopen in de stad om om half 1 met de bus mee te kunnen.....Spannend.........

  • 26 Oktober 2015 - 21:18

    Jose Bastings:

    Goed begin Tine

  • 26 Oktober 2015 - 21:30

    Lisanne:

    Lekker die Pom weer of niet? Voelde het toch ook niet weer een beetje als thuiskomen?

  • 26 Oktober 2015 - 22:41

    Jack:

    Het lijkt mij heel fijn voor je om daar weer terug te zijn. Alle mensen weer ontmoeten en pom te eten. Goeie reis naar Bigiston, lijkt mij een beleving op zich.
    Groetjes

  • 26 Oktober 2015 - 22:41

    Jack:

    Het lijkt mij heel fijn voor je om daar weer terug te zijn. Alle mensen weer ontmoeten en pom te eten. Goeie reis naar Bigiston, lijkt mij een beleving op zich.
    Groetjes

  • 26 Oktober 2015 - 23:55

    Sandra:

    Hoi Tine,

    Leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat het lekker weer is.
    Wij hebben hier de komende week ook mooi weer.
    Geniet ervan goede reis naar Bigiston spannend.

    Grts. Sandra

  • 27 Oktober 2015 - 06:05

    Etty:

    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Het zal voor jou wel enigszins voelen als "thuis komen". Wens jullie heel veel succes en mocht je de kids zien, geef ze dan een dikke brassa.
    Veel plezier en geniet! xx

  • 27 Oktober 2015 - 18:22

    Els Okkerman:

    Hallo Tine en Hans, gaat lekker zo een beetje relaxed na een lange vlucht en even acclimatiseren.

  • 30 Oktober 2015 - 12:05

    Hetty :

    Hoi Tine ik lees even je verslag fijn dat je goed aan gekomen bent
    Mijn schoonzus zit bij mij op de koffie en vertelde dat bij haar op de brandweer een Surinaamse mevrouw en zij vertelde dat zij en haar vriend of man het huis in Paramaribo zijn aan het op knappen dus hun zij daar ook regelmatig
    Hun verschepen ook spullen net als jij voor een weeshuis
    Ik heb jouw adres en telefoon nr gegeven je weet maar nooit
    Verder wens ik jouw en Hans veel succes daar Gr xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tine

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 20013

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 22 November 2015

Suriname deel twee

28 Oktober 2014 - 26 November 2014

Suriname

Landen bezocht: