Noodles 5 - Reisverslag uit Albina, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu Noodles 5 - Reisverslag uit Albina, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu

Noodles 5

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

04 November 2015 | Suriname, Albina

Vanmorgen gezwommen bij de grote steen en een relaxte ochtend. Door het dorp gelopen, in de schaduw aan de waterkant gezeten en bij Dennis wezen kijken bij zijn kerkbijeenkomst. De kinderen werden uitgenodigd om 4 uur om met ons spelletjes te gaan doen. We hebben de boel versierd met heel veel ballonnen maar om 4 uur hadden we de helft nog maar over, ze klappen stuk door de warmte van de zon, maar het mag de pret niet drukken.
We hebben 5 spelletjes en 3 liedjes op ons program, stoelendans, schipper mag ik overvaren etc en liedjes als: in de maneschijn en hoofd schouder knie en teen...etc . ‘s-middags de spullen klaargezet en Dennis had ook nog gezorgd voor wat materialen.
Om 4 uur waren er 18 kindjes en na een schuchter begin kwamen ze los en hebben we een hele leuke middag met ze gehad. Om 6 uur afgesloten met een lolly en een bekertje cola, ze hebben genoten en de ouders ook, heerlijk om te doen.
Vanavond ons afscheidsdiner: “noodles”, gelukkig smaakt het nog steeds.
‘s-Avonds wat gedronken met Ruben en Dennis, we werden bedankt voor onze inzet want in een week tijd zo'n grote bibliotheek dat hadden ze niet durven dromen…..maar soms komen dromen uit.
Het is heel belangrijk voor de kinderen dat ze meer gaan lezen en ze zijn oprecht onder de indruk en dankbaar.
‘s-Avonds onze spullen ingepakt en broodjes gesmeerd voor morgenvroeg
Om 6 uur varen we met de boot terug naar Albina