Frietjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu Frietjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu

Frietjes

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

11 November 2015 | Suriname, Paramaribo

10 november, een bewolkte ochtend met korte stevige regenbuien, alles staat in korte tijd blank. Via face time heb ik contact gehad met Joyce en Marga van de JAfoundation in NL, ze zijn druk met de nieuwbouw van kinderhuis “Mijn Zorg”. Was gezellig om ze te spreken!
Gelukkig kwam de zon tevoorschijn en hebben we de kinderen van mama Joyce opgehaald om te gaan zwemmen. Wederom mogen we gebruik maken van het zwembad van Hotel
Torarica, en tien kinderen stonden te popelen van ongeduld en klaar met hun zwemtassen.
Ze hebben heerlijk gespeeld in het water en meer onder dan boven water "gezwommen", tussendoor hebben we ze op ‘n drankje getrakteerd uit het sponsorpotje.
De gasten van het hotel die rondom het zwembad lagen genoten ook van de kinderen, dit gebeurt hier niet elke dag!
Een medewerker van het hotel, hij was van Hindoestaanse afkomst, vroeg om info over mama Joyce en de kinderen. Bij Hindoestaanse feesten wordt veel eten gekookt en wat over is wordt naar kinderhuizen gebracht. Hij wil deze kinderen ook gaan verrassen, fijn dat deze mensen zo ook hun steentje bij willen dragen.
Om 6 uur waren we te gast bij Bar Zuid waar de tafels al klaar stonden voor ons. We kregen frietjes, kroketjes en hamburgers, Colaatje erbij en een ijsje toe…….wat wil je nog meer.
De meeste bordjes waren dan ook snel leeg. Twee kindjes hebben wat ze over hadden mee naar huis genomen in een doosje….zo lief.
Eén groot feest vandaag en één van de kinderen vroeg aan me wanneer we gingen dansen!
Bedankt hotel Torarica en Bar Zuid voor jullie bijdrage, fantastisch…. en ook Myrna en Tom heel erg bedankt voor jullie hulp.
Thuis kwam ik een nieuwe huisgenoot tegen...een kakkerlak! ongeveer 10 cm….die zie je niet over het hoofd. Heb hem toch maar netjes buiten gezet.

• 11 November 2015 - 19:06

Jack:

Als ik zo jou enthousiaste verhalen lees begin ik alweer te denken waarmee ik je volgend jaar weer kan helpen.
    Misschien moeten we met wat schilderijen of andere kunstwerken een soort van veiling organiseren. Ik weet wel een goed doel voor de opbrengst. :-) X

• 12 November 2015 - 22:57

Sandra:

Hoi Tine,

Wat een heerlijke dag weer zo zie je maar weer wie goed doet goed
    ontmoet.
    Jouw enthousiasme werkt gewoon aanstekelijk heerlijk
    voor al die kinderen.
    Wat zullen ze jouw daar missen.

Grts. Sandra.