Alaaf - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu Alaaf - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu

Alaaf

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

12 November 2015 | Suriname, Paramaribo

11 November, een gezellige dag voor iedereen die vandaag carnaval gaat vieren!
Het is hier de laatste dag van “Divali”, een Hindoestaans feest dat 3 dagen duurt.
Deze laatste dag is een Nationale feestdag in Suriname, vandaag wensen de mensen elkaar voorspoed en geluk en wordt er in familieverband gekookt en allemaal lichtjes aangestoken. Mijn beide buren verrassen me met hun traditionele eten, heel erg lief én lekker. Tussen de buien door op de fiets naar kinderhuis "Mijn Zorg" om mee te helpen de kleinste eten te geven en in bad te doen. Het is een natte gezellige boel en we zijn (met z’n tweeën!) een half uur later klaar dan normaal, maar ik mag wel terugkomen.
Daarna ben ik naar tante Ingrid gefietst die blij verrast was mij te zien. Veel van de grote kinderen die vorig jaar bij haar woonden zijn er niet meer. Ze zijn teruggeplaatst in hun gezinnen, dit is nieuw beleid van de overheid. Er zijn wel weer kleine kinderen voor in de plaats gekomen.
Bernando is er nog wel, leuk om hem terug te zien. Hij zit op de Mulo en werkt op de computer van tante Ingrid. Ik heb hem de mini laptop beloofd waar hij echt heel blij mee is, ik ga hem morgen brengen. Ik kreeg een dikke knuffel van hem maar die is voor jou hoor Ludo.
Door de regen teruggefietst naar huis, ik was tot op de huid toe nat.
‘s-Avonds naar de stad geweest voor de afsluiting van Divali op het Onafhankelijkheidsplein, het is gelukkig droog en er brandt een grote kaars, de “Suriname Dia”.
Er staan heel veel eettentjes en hele families die in mooie traditionele kleding rondlopen en er wordt muziek gemaakt.
Op het plein ben ik in gesprek geraakt met mevrouw Cherly Bouterse, zij heeft heel lang in Rotterdam gewoond en zij wil zich graag voor de JAfoundation gaan inzetten. Ze heeft een groot netwerk hier en dat kunnen we goed gebruiken.
De broer van de taxichauffeur die mij terugbrengt naar huis is de zanger Damaru. Hij heeft samen met Jan Smit het liedje "tuintje in mijn hart " gezongen…….grappig!
Al met al weer een fijne dag

  • 12 November 2015 - 22:25

    Janke Post :

    lieve Tine, weer een leuk verslag.hier alles oké !!!!

  • 12 November 2015 - 23:09

    Sandra:

    Hoi Tine,

    Inderdaad de 11-11 wij zijn gisteren naar Eindhoven Glow geweest was
    heel leuk en gezellig en ook mooi om te zien hoe alles gemaakt en
    verlicht is met led verlichting en laserstralen.
    Lekker op terras gezeten en het weer was heerlijk voor de tijd van
    het jaar.
    Leuk dat je weer iemand warm hebt kunnen maken voor Jafoundation.
    Goed bezig Tine. Toppie.

    Grts. Sandra


  • 13 November 2015 - 18:03

    Rosemarie:

    Hey Tine, net even je verslagen gelezen. Fijn om te zien dat het goed met je gaat en dat je zoveel voldoening hebt van je werk. Super! Heb veel waardering voor je! Liefs, Rosemarie

  • 13 November 2015 - 22:17

    Ludo:

    Fijn om te lezen dat de laptop aan zijn tweede leven begonnen is, Tine !
    Erg leuk om iedere keer weer je blogs te lezen...

  • 18 November 2015 - 17:47

    Hetty:

    Hè die Tine
    Altijd leuk om jouw blok te lezen ,het is hier woensdag 18 nov tijd 18.00
    Hebben van middag geschilderd en gekliederd mijn schilderij voor onze Emanuel is klaar met wat veranderingen is het kwa kleur mooier geworden verder de boel een beetje op stelte gezet we mogen van Karin in dec even door schilderen gezellig hè
    Sjac en Marianne zijn met zo,n, plastics borst aan het kliederen bij Marianne liep het van der borst zo naar haar kruis dus dat was natuurlijk dolle pret
    Maar ik hoorde dat je volgende week even koffie kwam drinken erg leuk want dan is iedereen er dus geen schilderen of kliederen maar naar jullie verhalen luisteren ook naar die van Irma
    Nou Tine een hele goede terug reis en tot woensdag dikke knuffel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tine

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 20012

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 22 November 2015

Suriname deel twee

28 Oktober 2014 - 26 November 2014

Suriname

Landen bezocht: