Taxi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu Taxi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu

Taxi

Blijf op de hoogte en volg Tine

07 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Woensdag, 5 november.
Vroeg opgestaan om te skypen met Suzan. Goed om te horen dat alles thuis op rolletjes loopt.
Mijn huisje hier gepoetst en wat kleren gewassen, mijn droogtrommel thuis is lang niet zo snel als mijn waslijn hier.
Ongelooflijk hoe snel de kleren droog zijn.
Na mijn huishoudelijke taken met de bus naar de kwatta markt gegaan, gezellig druk en een javaanse loempia als ontbijt gegeten.
’s-middags naar de kinderen en na het huiswerk maken hebben we olifantjes gemaakt waarvan de oren kunnen bewegen als je aan een touwtje trekt.
Leuk om te zien dat veel kinderen er een persoonlijke noot aan geven,
Laat in de middag naar huis en wat gedronken met Etty, een nieuwe vrijwilligster uit Nederland.
Het was te donker om nog wat te eten te halen bij de chinees maar dat werd hier snel opgelost, er werd een taxi gebeld en gevraagd of hij “tjaw min moksie metie” wilde halen bij de chinees en aan huis komen brengen! Kennelijk heel gewoon hier, na 10 minuten stopte er een taxi met mijn eten. Taxirit was 1.50 euro. Het moet niet gekker worden. Bizar toch.

Donderdag 6 november, de AH van Paramaribo.
Vroeg in de ochtend met Chantoesia naar de supermarkt waar alles te koop is. Je ziet er verschillende huismerken van supermarkten uit Nederland bij elkaar in de winkel staan.
De rest van de ochtend besteed aan de voorbereidingen voor mijn creatieve uurtje ‘s-middags, ik had er deze keer een thema aangegeven nl. vlinders, de resultaten waren weer verrassend.
Verschillende materialen aangeboden maar de glitters waren het meest populair, eentje was zelfs zo slim om mijn malletjes van de vlinders te gebruiken in plaats van ze na te tekenen.

Door tijdgebrek thuis de tasjes voorzien van hengsels en gevuld met pen, potlood en een liniaal van broerlief.
Weer een leuke dag voorbij.
Welterusten



  • 07 November 2014 - 01:08

    Jack:

    Hoi Tine, het blijft leuk om te horen wat je daar allemaal doet. Die markten daar lijken mij erg sfeervol. En dan gewoon wat ontbijten op de markt. Het is mooi om te lezen dat al jouw kadootjes uit Nederland zo dankbaar worden ontvangen. Als je terug bent gaan we met de hele club lunchen om alle verhalen te horen. Fijn dat daar ook internet is zodat je alle verhalen bij kunt houden van de WhatsApp groep.
    Groetjes vanuit een winderig, koud en nat Nederland X.

  • 07 November 2014 - 10:31

    Janke:

    Lieve Tine, wat ziet het er weer gezellig uit met al die glittertasjes,zie die glunderende snoetjes al voor me,dankbaar moet het voor je zijn om dit te mogen doen!!!!!knuffel janke

  • 07 November 2014 - 13:23

    Rosemarie:

    Hey Tine,

    vandaag een vrije dag, dus even tijd om je verslagen te lezen en foto's te bekijken. Wat geweldig allemaal! Super, wat je daar allemaal doet en leuk hoe je alles beschrijft. Hartverwarmend! Wat zullen deze kinderen genieten van zo'n lieve en creatieve tante! Liefs, Rosemarie



  • 08 November 2014 - 18:43

    Ad Wouters:

    Hey zusje,

    Fijn te horen dat het goed gaat en je je helemaal kunt uitleven met je freubelkunsten en geniet van de kids.
    Leuke foto van de vis en die loempia train je er straks wel weer af.
    Fijn dat je wat reclame maakt voor mij, misschien moet er daar wat verbouwd worden en kan ik er weer een keer heen !!
    Blijft een prachtig land met lieve mensen.

    Zie graag je volgend bericht en geniet ze !!

    Liefs , broerlief

  • 09 November 2014 - 08:09

    Hans:

    Leuk verslag Tine, die tasjes komen me bekend voor:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tine

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 20015

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 22 November 2015

Suriname deel twee

28 Oktober 2014 - 26 November 2014

Suriname

Landen bezocht: