Tanden poetsen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu Tanden poetsen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu

Tanden poetsen

Blijf op de hoogte en volg Tine

08 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag 7 november, tanden poetsen
Vanmorgen een memorie spel gemaakt voor de kinderen en de informatie over het tandenpoetsproject doorgelezen
Met de bus naar het centrum en wat souveniers gekocht voor het thuisfront, plastic bekertjes voor het tandenpoetsen en met een schaafijsje de bus in.
In de bus plakt iedereen aan elkaar vast. Hij is bomvol, smalle banken en meest stevige dames.
’s middags de kinderen over het tanden poetsen verteld en hoe belangrijk goed poetsen is. Met grote posters erbij was het allemaal wel duidelijk, ze luisterden allemaal met volle aandacht en hadden zelf ook verhalen te vertellen over hun gebit .
Ze hebben allemaal een kleurplaat, nieuwe tandenborstel en een tube tandpasta gekregen en met hun blik op de poetsposter werd er serieus gepoetst. Wil Marie-Jose bedanken voor deze posters en de poetsspullen.
Iedereen kreeg na afloop zijn of haar poetsdiploma persoonlijk uitgereikt waar ze trots op waren. Chantoesia heeft voor alle kopieën van de diploma’s en posters gezorgd wat ik erg fijn vond.
Tot slot konden ze hun energie nog even kwijt met touwtje springen. Ja moeders die worden veel gebruikt.
’s Avonds met haar naar een kunstexpositie geweest van jonge kunstenaar, er waren heel mooie schilderijen en beelden te zien.

zaterdag 8 november. De Engelse school.
Heerlijk geslapen vannacht en om 11 uur naar de kinderen gegaan waar mensen van de Engelse school zouden komen.
Om half twaalf waren ze er nog niet en ben ik met twee meisjes naar de studio gelopen en kleurboeken en potloden opgehaald, ze vinden het geweldig om te zien waar ik woon.
Tijdens het kleuren heb ik de kinderen een voor een mijn fotoalbum laten zien met foto’s van thuis die ik vlak voor dat ik wegging gekregen had van Hans, Suzan en Sander.
Om twee uur waren de mensen van de Engelse school gearriveerd met eten, drinken en een leuk programma met muziek, toneel en spelletjes buiten met de kinderen.
Laat in de middag naar mijn huisje terug en daar kwamen de padvinders langs met oliebolletjes, het is er geen weer voor maar heb toch een zakje gekocht voor het goede doel. Ze zullen zeker smaken vanavond. Ja het wordt hard werken op de sportschool om weer een beetje in vorm de feestdagen in te gaan. Nu met mijn voeten omhoog genieten van mijn vrije avond.








  • 09 November 2014 - 00:16

    Jack:

    Tine, ik kan eigenlijk maar 1 ding zeggen. Jij bent daar echt goed bezig.
    Helemaal top.

  • 09 November 2014 - 08:43

    Jantina Botter:

    Hallo Tine volgens mij heb je het goed naar je zin en je bent ook nog met goede dingen bezig heel veel plezier nog groetjes van Jantina en Hans en een

  • 09 November 2014 - 12:34

    Hetty:

    Hoi Tine
    Het is zondagochtend en ik zit jouw verslag te lezen ,geweldig om dit te lezen.
    Ik kan mij eigen helemaal in jouw situatie in leven.
    Tine dit is wel heel leuk om te doen ,als ik dit lees probeer mij altijd in jouw situatie te zien die snoetjes van die kinderen geweldig
    Nu Tine Gr en tot schrijfs geef die kinderen een knuffel van mij xx

  • 09 November 2014 - 12:54

    Janke:

    Weer een gezellig geschreven verslag,het genieten!!!!!

  • 09 November 2014 - 14:41

    Nancy Valentijn:

    wauw Tine, leuk wat je allemaal met de kids doet! ik vind het leuk om je ervaringen in Suriname te lezen. Nog heel veel succes en plezier! Groetjes

  • 09 November 2014 - 19:17

    Sandra:

    Hoi Tine,

    Wat een geweldige ervaring en wat een waardering krijg je daar.
    Als je nog maar kunt wennen in Nederland.
    Het gaat hier hier allemaal heel gejaagd en snel,
    maar daar....vandaag niet dan maar morgen. Hahahaha.
    Heel leuk om je verslagen te lezen.

    Nog een hele fijne tijd daar.
    Doe ze maar de groetjes vanuit het koude kikkerland 8 gr. Brrrr

    Grts. Sandra


  • 10 November 2014 - 17:50

    Tineke:

    Wat hartstikke leuk om te lezen Tine! Je bent helemaal in je element en ik kan me goed voorstellen dat de kinderen heel blij zijn met hun creatieve Tante Tine! Geniet er nog van, het is zo weer voorbij. Heel veel groetjes ook van Him

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tine

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 998
Totaal aantal bezoekers 20056

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 22 November 2015

Suriname deel twee

28 Oktober 2014 - 26 November 2014

Suriname

Landen bezocht: