Tanden poetsen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu Tanden poetsen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu

Tanden poetsen

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

10 November 2015 | Suriname, Paramaribo

Het is 9 november en ik heb al weer een leuke dag gehad vandaag.
Vanmorgen eerst op de fiets naar de Mall, kijken naar schoenen voor de 3 kinderen van mama Joyce. Genoeg te koop, dat gaat goed komen.
‘s-Middags met Myrna naar de Kennedy stichting om mijn verhaal te vertellen over het belang van mondverzorging.
Met een gebarentolk naast me heb ik in twee groepen mijn verhaal verteld. Mooie geplastificeerde platen opgehangen om het allemaal duidelijk te maken, deze komen bij de wastafels te hangen. dank aan Marie José voor de platen, tandenborstels etc. Er kwamen veel reacties op mijn vragen en er werd aandachtig "geluisterd".
Als afsluiting hebben we samen buiten de tanden gepoetst met de poetsposter erbij, morgen
krijgen ze allemaal hun poetsdiploma, dik verdiend!
Daarna heb ik de naaimachine die uit Nederland is meegekomen, met dank aan Frank en Sanne, gedemonstreerd aan mevrouw Adel. Er moest nog een omvormer komen vanwege de 110 volt netspanning hier, die hebben we snel gehaald en de machine loopt nu perfect.
Mevrouw Adel was er ontzettend blij mee.
Ik heb van haar het telefoonnummer van mevrouw Simone gekregen, dit is een Nederlandse dame die hier allerlei spullen aan het verdelen is.
Zij gaat mama Joyce benaderen om te helpen met linnengoed etc. en ze beloofde mij dat het met het verlanglijstje van mevrouw Dams ook wel goed gaat komen.
Afgelopen week wat Surinaamse mensen gesproken die geïnteresseerd zijn in ons werk en de JAfoundation. Wie weet komen er nieuwe vrijwilligers uit deze contacten, enthousiast waren ze in ieder geval.
Thuis nog wat gedronken met Myrna, een rustige afsluiting van deze dag.

  • 11 November 2015 - 14:58

    Hans Oomen:

    Weer goed bezig geweest Tine!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tine

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 20054

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 22 November 2015

Suriname deel twee

28 Oktober 2014 - 26 November 2014

Suriname

Landen bezocht: