Weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Tine

16 November 2015 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag, 14 november.
Het thuisfront op skype gezien en natuurlijk ging ons gesprek over het afschuwelijke drama in Parijs. Wat gebeuren er toch vreselijke dingen in de wereld!

In de ochtend met Myrna naar kinderhuis “Sanathan Darm” gegaan om 3 kinderen blij te maken met een bril. Mooie monturen voor deze mooie kinderen, maar het belangrijkste is dat ze eindelijk alles beter zien.
Later wordt de binnenkant van Myrna's auto bewonderd door de heren, helaas hebben we weinig tijd en moeten we verder.
Voor mama Joyce een paar Havaniana slippers gekocht, dat wilde ze graag.
‘s-Middags naar "Mijn Zorg" voor het baden van de kleintjes en tante Ingrid gedag wezen zeggen. Ik denk niet dat ik haar komende week nog zal zien.

Zondag, 15 november.
De overburen hebben familie uit Nederland op bezoek en zij kwamen vanmorgen een gezellig praatje maken. Woensdag ga ik zwemmen met de kindjes van “Betheljada” en de dochter van de familie uit NL gaat met me mee. Fijn, dan kan er een kindje extra mee zwemmen!
Naar de Kwattamarkt gefietst. Altijd weer leuk om op een echte Surinaamse markt te lopen. Er is veel groente en fruit te koop wat je in Nederland niet ziet. Ze vertellen er graag over en er wordt meteen een lekkere bereidingswijze bij vertelt. Erg leuk is dat.
Nog één keer de kinderen van “Mijn Zorg” wezen baden, ze vinden het heerlijk. Schone kleren aan en in bed gelegd voor hun middagslaapje. De kinderen worden 3x per dag in bad gedaan omdat het zo warm is en om ze fris te houden. Elke keer een schone handdoek, een schoon washandje en schone kleren, pff wat een was.
Rest van de dag “zondag” gevierd!

  • 16 November 2015 - 22:35

    Lisanne:

    Ik zie daar sopropo liggen. Hebben ze je verteld hoe je dat moest maken? Mijn moeder kon het goed koken. Nog een kleine week Tine, gaat weer veels te snel voor jou gevoel denk ik. Take care nog & soso Lobi

  • 17 November 2015 - 23:00

    Sandra:

    Hoi Tine,

    Het begint al op te schieten voor jou de tijd vliegt om.
    Maar het thuisfront zal ook weer blij zijn als je weer veilig
    thuis bent.
    Je kunt in iedergeval op iets goeds terug kijken.
    Wat zullen ze je daar missen.
    Nou Tine geniet er nog van en tot snel.

    Grts. Sandra

  • 18 November 2015 - 11:23

    Toos:

    Wat ben je geweldig bezig Tine. Nog even genieten.
    grt Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tine

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 20061

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 22 November 2015

Suriname deel twee

28 Oktober 2014 - 26 November 2014

Suriname

Landen bezocht: