Volendam in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu Volendam in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tine Volkering - WaarBenJij.nu

Volendam in Suriname

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

15 November 2015 | Suriname, Paramaribo

Vanmorgen, 13 november, naar kinderhuis Betheljada om met enkele kinderen in het "vlinderbad" te gaan. Dit is een soort whirlpool die buiten staat. Het viel allemaal tegen, de pomp deed het niet en de bouwvakkers waren druk bezig een nieuw gedeelte aan het huis te zetten.
Veel lawaai van het boren en veel stof. We hebben, in het belang van de kinderen, besloten om het maar niet te doen… helaas.
Naar de stad gelopen, daar is een winkel zoals in Volendam maar dan met kleding uit Suriname. Natuurlijk foto’s laten maken, de jurk die ik aan heb wordt een Kotomisi genoemd. Een traditioneel kledingstuk van de Creolen in Suriname, hilarisch!
‘s-middags naar mama Joyce om samen met Tersa naar haar rekenwerk van school te kijken. Ze haalt slechte punten dus rustig de sommen uitgelegd en gemaakt met haar. Na twee uur oefenen viel het kwartje…..gelukkig! Blij huppelend ging ze weer naar binnen, dat zit wel goed denk ik én hoop ik.
Terug naar huis en Renske een update gestuurd van de afgelopen week voor de FB pagina van de JA foundation.

• 15 November 2015 - 20:08

Jack:

Hoi Tine,
    Wat een ontzettend mooi foto van jou. Idd net Volendam in Suriname. Erg knap dat je het geduld en de rust kunt vinden om met Tersa haar sommen te maken. Hier gaat alles weer wat beter en spreek je snel. Gr Jack X

• 16 November 2015 - 13:21

Sandra:

Hoi Tine,

Leuke foto van je lijkt wel op Tante Es, hahaha.
    Jij bent ook van alle markten thuis Tersa geholpen met rekenwerk onderwijzeres.
    Verslag uitgebracht voor FB JAfoundation schrijfster.
    Vreselijk wat er in Frankrijk gebeurd is je zal
    het ook wel gehoord hebben.
    Iedereen in diepe rouw.
    Maar goed jij bent alweer aan je laatste week bezig als
    ik het goed heb.
    Wat gaat de tijd snel.

Dus volgende week zien we je weer op de schilderles.....!!!??
    Tot dan.

Groetjes Sandra